1.test
Prohlídka pokusu č. 1
Započetí testu:
Thursday, 19. April 2007, 06:30
Dokončení testu:
Thursday, 19. April 2007, 07:10
Uplynulý čas:
40 min 1 sek
Hrubý skór:
10.49999/20 (52 %)
Známka:
10.5 z maximálního počtu 20
Stránka: 1
2
1
Požadavky na systém:
Odpovědět:
a. Zahrnují i to, co systém nemá dělat
b. Nám říkají, kolik bude vývoj systému stát
c. Obecný požadavek je například to, že systém má být vícejazyčný
d. Nám říkají, jak se systém má udělat
e. Sběr požadavků je proces stanovení služeb, které by měl vyvíjený systém poskytovat a omezení, za nichž musí pracovat
2
Balíček v UML:
Odpovědět:
a. definuje stavy systému
b. umožňuje uspořádat prvky modelu do skupin
c. může být vnořen do jiného balíčku
d. je jiný výraz pro diagram
e. není vůbec používán
3
Proč potřebujeme metamodel?
Odpovědět:
a. Protože v modelech na různých vrstvách pracujeme s různými pojmy
b. Abychom mohli popsat strukturu pojmů, se kterými pracujeme
c. Abychom nemuseli používat UML
d. Abychom mohli znovu používat již vymodelované podproblémy
e. Abychom mohli modelovat pomocí metasymbolů
4
Případy užití
Odpovědět:
a. se váží pouze k funkčním požadavkům
b. má mít název určen „podstatným jménem“
c. se váží k funkčním i obecným(nefunkčním) požadavkům
d. mají mít název určen „slovesnou vazbou“
e. zachycují činnosti, které mohou účastníci (aktéři) se systémem vykonávat
5
O vztahu mezi objektem a třídou lze říci:
Odpovědět:
a. žádný vztah mezi objektem a třídou neexistuje
b. třída je zastaralý termín pro objekt
c. třída představuje šablonu pro vznik objektů
d. objekt je instancí třídy
e. oba dva výrazy znamenají totéž
6
Co je to prototyp?
Odpovědět:
a. prototyp se vytváří jako báze pro další vývoj sw
b. součást architektury pro zajištění kvality
c. prototyp nemá žádnou efektivní hodnotu pro OO vývoj sw
d. část sw projektu, která slouží jako podklad pro další rozhodování
7
Návrhový vzor Proxy použijeme:
Odpovědět:
a. Pokud potřebujeme přístup k objektu, který je těžko dostupný
b. Pokud potřebujeme rychlé přibližné řešení
c. Pokud potřebujeme řídit přístup k objektu
d. Pokud potřebujeme zástupce, který nahrazuje řešení
8
Komponenta je:
Odpovědět:
a. Ani jedna z výše uvedených možností není správná.
b. Spustitelný softwarový model bez identity a dobře definovaným rozhraním.
c. Jakákoliv neprimitivní třída
d. Spustitelný softwarový modul nebo zdrojový kód tohoto modulu.
e. Spustitelný softwarový modul s identitou a dobře definovaným rozhraním.
9
Diagram aktivit obsahuje:
Odpovědět:
a. Vytvářené a konzumované objekty
b. Přechody mezi aktivitami
c. Začátek, konec
d. Třídní asociace
e. Atributy tříd
10
Charakteristickými vlastnostmi přírůstkového modelu jsou:
Odpovědět:
a. Po dokončení analýzy již není možné upřesnit zadání
b. Relativně vysoká interakce se zákazníkem
c. Dává zákazníkovi možnost upřesňovat zadání v průběhu vytváření
d. Rozklad systému na samostatně řešitelné komponenty
e. Opětovná analýza, návrh a implementace již používaného produktu
Stránka: 1
2
(
Další
)